Kingston verkennen

25 augustus 2023 - Kingston, Canada

De eerste paar dagen ben ik druk beziggeweest met het verkennen van Kingston. Dat begon natuurlijk met de supermarkten. Alles is hier zo veel groter!! Het aanbod is enorm, net zoals de verpakkingen. Het doen van boodschappen duurt daarom ook zeker wat langer dan in Nederland, omdat ik zo veel tijd kwijt ben aan het zoeken van de juiste (en één van de goedkopere) producten. Alles is wel een stukje duurder dan in Nederland, vooral groente en fruit. Maar ik ben heel benieuwd naar de typisch Noord-Amerikaanse producten en hoe ze smaken (Jif pindakaas, Chips Ahoy cookies, cereal). En ja, zoals je het hoort is dit niet het meest gezonde wat er is. Dus wordt het ook veel groente en fruit eten :). Update: ik heb op Esthers aanraden de Cinnamon Toast Crunch cereal geprobeerd en dit is zeker een aanrader!! Froot loops is het volgende experiment.

Vervolgens ben ik naar de kust geweest. Kingston grenst aan Lake Ontario, een meer met een oppervlakte van bijna 19.000 vierkante kilometer. Dit is meer dan 16 keer zo groot als het IJsselmeer! Het geeft wel echt prachtige uitzichten en er is van alles te doen op het water. In de warmere periode komen veel studenten naar de pier om daar gezellig met elkaar te zitten. In Kingston zit ook het Royal Military College of Canada, de oudste militaire academie in Canada. Kingston bestaat uit twee gedeeltes die met een brug aan elkaar vastzitten. Je kunt aan de andere kant (waar o.a. de academie zit) komen door een veerbootje te nemen. Deze militaire academie kun je dus heel mooi aan de andere kant van het water zien liggen.

Kingston heeft echt prachtige parken. Vooral het City Park is heel groot en mooi. Zodra het schooljaar weer begint, zal het hier  wel helemaal volzitten met studenten. Maar nu wordt het ook al druk bezet door een specifiek volk: eekhoorntjes! Er zijn zo veel eekhoorntjes hier, had ik echt niet verwacht! Bij mij in de tuin zitten er ook twee, maar op mijn wandelingen kom ik er elke dag wel een stuk 5 tot 8 tegen. Echt prachtig!

De campus is fantastisch. Het is heel ruim opgezet en de gebouwen zijn vrij oud met dus een hele mooie architectuur. Ikzelf zal vooral les hebben in Goodes Hall, een gebouw dat van buiten heel oud lijkt, maar van binnen vrij modern schijnt te zijn. Er wordt  gezegd dat het één van de mooiste gebouwen op de hele campus is, kan ook niet anders natuurlijk... ;). Ook zijn er een aantal velden waarop gesport kan worden. Het sportgebouw van de universiteit beslaat 6 verdiepingen en een groot zwembad. Ik kan volgende week mijn studentenkaart ophalen, dus dan mag ik hier gratis gebruik van maken.

Dan nog Princess Street. Dit wordt gezien als dé hoofdstraat van Kingston met allerlei soorten winkeltjes. Wat leuk is aan Kingston is dat er relatief weinig winkels van grote ketens zijn. Natuurlijk heb je wel verschillende Starbucks, McDonalds en Tim Hortons, maar als het gaat om kleding, restaurants of andere soort winkels, zijn het vooral veel lokale mensen. Ik kan niet wachten om al deze winkeltjes te ontdekken.

En oh ja! Ik heb een fiets gerepareerd!! Er stond eentje in onze kelder die ik wel mocht gebruiken, dus met een beetje hulp van papa via het WhatsApp bellen, heb ik deze weer gerepareerd en kan hij nu goed gebruikt worden. Trots momentje wel :)

Dit is een beetje hoe ik mijn eerste dagen in Kingston heb doorgebracht! Twee andere Nederlandse meisjes van mijn studie komen binnenkort ook aan in Kingston, dus ben benieuwd wat we dan allemaal gaan doen...

1. Papa:
    25 augustus 2023
    Mooi uitgebreid verslag, Anna. Leuk om te lezen. Top!
  2. Oom Bennie en tante Annie:
    26 augustus 2023
    Wat een heel andere wereld daar in Kingston, je hebt nog veel om te ontdekken. Leuk deze eerste ontdekkingen te lezen in je blog, we gaan je volgen!
  3. Anke:
    26 augustus 2023
    Leuk om te lezen Anna! Veel plezier met de ontdekkingstochten!
  4. Heine:
    26 augustus 2023
    Hoi Anna! Wat leuk om zo te kunnen meeleven! Gaaf om te lezen dat ‘gewone’ dingen als boodschappen doen ineens toch anders zijn. Ook je technische kant krijgt input door je fietsreparatie! Goed bezig zo!! 😃
  5. Johan:
    26 augustus 2023
    Mooi huis waarin je woont!
  6. Harry:
    26 augustus 2023
    Dankjewel voor je eerste verslag. Leuk om te lezen.
  7. Winand:
    27 augustus 2023
    Hey Anna, zo te horen bevallen de eerst dagen. Veel plezier!
  8. Opa en oma:
    3 september 2023